Windows 7 "32 bit" mi ? "64 bit" mi ? -Soru-Cevap-

28 Ekim 2012 Pazar in , by Halil



Bu yazımda Windows işletim sisteminde 32 bit ile 64 bit ile arasındaki farkı anlatmaya çalisacagim. aslında arasında fark yok denebilir, sadece kullanım alanınıza göre seçim yapmanız gerekmektedir. birincisi eğer bilgisayarınız 3 GB dan fazla ram kullanıma açık ise 64 bit kullanmanız gerekmektedir, bunun nedeni ise 32 bit 3 GB dan fazla ram'ı görmez. örneğin benim 8 GB ram'ım var 32 bit işletim sistemini kurduğumda bilgisayarım  sadece 3 GB ram ile çalışıyordu. o kadar ram takip neden sadece 3 GB kullanayım ki ? Ama eğer 3 GB ve altı ram kullanıyorsanız ve bilgisayarınızı sadece internette sörf ve ofis uygulamalari için kullanıyorsanız en iyi seçim sizin için 32 bit işletim sistemi.

Soru: Peki 3 GB ram'ım var 64 bit işletim sistemi kurmak istiyorum ?
cevap: kullanabilirsiniz fakat 64 bit işletim sisteminde arkada çalışan fazladan programlar vardır ve bu programlar bilgisayarınızı yorar. helaki dosya sıkıştırma, film ripleme, grafik programları kullanıyorsanız ve 3 GB ustu ram'ınız yok ve 64 bit işletim sistemi kullanıyorsanız bu bilgisayarınızı bir hayli yoracaktır. bu gibi işlemleri sıklıkla gerçekleştiriyorsanız 32 bit işletim sistemini kullanmanız şiddetle tavsiye edilir.

Soru:  4 GB ram im var 32 bit işletim sistemi kullanmak istiyorum ?
Cevap: Tabiî ki kullanabilirsiniz, fakat yukarıda bahsettigim gibi işletim sisteminiz sadece3 GB ram üzerinde çalışacaktır. ve oyun vs oynamiyorsaniz bilgisayarinizla bilgisayarınız kasma gibi bir durum olmayacaktır.

Soru: 64 bit işletim sisteminde 32 bit işletim sistemine göre fazladan çalışan programlar nelerdir ?
Cevap: aslında bunlara program demeyelim de fazlada Windows dosyaları arasında bir takim 32 bit işletim sisteminde bulunmayan dosyalar diyelim. bu dosyalar oyun oynamanız için ve yüksek çözünürlükteki grafik işlemlerinizi rahatlıkla kullanabilmeniz için var olan dosyalardır.

Soru: ben oyun oynamak istiyorum fakat 3 GB ram'ım var ve 32 bit işletim sistemi kullanıyorum
Cevap: Oyununuz  3 ram dan fazla gerektirmedikçe oynayabilirsiniz fakat bir üstteki soruda cevapladığım gibi çoğu oyunlar Windows dosyalarının içerisinde bulunan .dll uzantılı farklı dosyalara ihtiyaç duyar. her oyun ayrı bir .dll dosyası isteyecektir.  bu durumda oyunu yüklediğinizde oyunu açmaya çalıştığınızda sizden istenilen .dll dosyasini google yardımıyla bulup indirip Windows içerisinde ki system 32 dosyasının içine kopyala yapıştır yapmanız gerekmektedir. her ayri .dll dosyası için bu işlemi tekrardan gerçekleştirmeniz gerekir.


Su anda aklıma gelebilecek soru ve cevaplar bunlardır. yukarıda cevabini bulamadığınız sorunuz olur ise konu altında bütün sorularınızı sorabilirsiniz. Iyi Eğlenceler....


Ilginizi Cekebilir:

Konu

0 Yorum

Yorum Gönder

Ara.....

CM101MMXI FUNDAMENTALS

En Cok Okunanlar

Sponsor

sayaç