DLE Datalife Engine Nedir ?

29 Eylül 2012 Cumartesi in , , by Halil


DLE sistemini eskiden biraz arastirmistim, o zamanlar rakibi wordpress yoktu. Sistem hosuma gidiyordu fakat ben forum sistemleriyle ugrasiyordum, o zamanlar bilseydim DLE sistemini kullanir, ve ayakta tutmaya çalisirdim. Neden mi ? bugun yaptigim arastirmalar sonucu ögreniyorum ki DLE sistemi bayagi bir ilerlemis. SEO konusunda kendini aşmış, ve sunuculara fazla yük bindirmiyormuş wordprese karsilikli. Wordpresle kıyaslamamın sebebi ise DLE genelde bir blog sistemi olarak gorulmekte ve rakibinin de wordpress olarak bilinmekte. DLE nin fazladan bir özelligi ise, kendine ait bir forum sistemi olmasidir. Wordpress ile de yapilabilir bu is elbette. Bir çok eklenti gelistiricileri Vbulletin, SMF gibi buyuk forum sistemlerini wordpress blog sistemine entegre etmislerdir. Fakat DLE nin kendine özel forum sistemini tutmaz elbette. DLE Ruslarin gelistirdigi bir yazilimdir. Ülkemizde hatiri sayilabilecek 2/3 buyuk site vardir bu sistem hakkinda Türkçe teknik destek veren. Fakat ülkemizde pek fazla tutulmayan bir sistem olmasini pek anlayamiyorum. DLE hakkinda arastirma yapmamin 1. Nedeni, google de arama yaptigimda en üst sırada DLE sistemli bir sitenin çikmasidir ve kendi kendime yeni yapacagim proje için neden DLE olmasin dedim. Fakat DLE kullanimi hakkinda wordpresse e nazaran pek fazla bilgim yok. Halen DLE sistemi gelistirilmekte ve devamli surum guncellemeleri yapilmaktadir. Tema editlemesi wordpresse nazaran çok kolaydir. Yani tema editlemek için PHP uzamni olmaniza gerek yoktur. DLE sistemi içerisinde bir çok özellikler eklentisiz sistemin içinde entegreli bir sekilde gelmektedir.  Eklenti ve özellik bakimindan wordpressden üstün dür fakat ikisi arasinda kararsiz kalmamak için yapacaginiz projeyi seçmeniz çok önemlidir. Su anda wordpress’i blog dan fazla, dizi, film, video, mp3 sitesi olarak kullananlar bir hayli çogaltilmis durumdadir. Ben fikrim bu tur projeler için DLE sistemi seçilmelidir. Kendi sisteminde eklentiye ihtiyaç duymadan projenize uyun bir site haline gelebiliyor. Ama blog açmak istiyorsaniz wordpress’in sadeligi isinizi fazlasiyla görecektir. Yazi biraz uzun oldu galiba, DLE nedir sorusundan çok DLE mi wordpress mi sorusuna döndü. Umarim az da olsa faydali bir bilgi olmustur sizler için, DLE hakkinda sorulariniz olursa bildigim kadariyla yanitlamaya çalisirm bu konu altinda. 



Ilginizi Cekebilir:

Konu

0 Yorum

Yorum Gönder

Ara.....

CM101MMXI FUNDAMENTALS

En Cok Okunanlar

Sponsor

sayaç